suncity!! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Elvie Heck - WaarBenJij.nu suncity!! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Elvie Heck - WaarBenJij.nu

suncity!!

Blijf op de hoogte en volg Elvie

05 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

maandag 29 februari
yeah hier gaan we dan ! weekje suncity. eerst even langs het winkelcentrum een beetje shoppen en erna 2 uurtjes rijden. wat een mega resoort! overal rijden bussen om je heen te brengen, er is een mega groot waterpark met glijbanen en een na gemaakte zee. ook is er een grote brug waar een soort geluidsshow op gegeven word en een dolhof. je kijkt hier echt je ogen uit. En dan denk je dat je al genoeg hebt gaan we ook nog sushi eten! het was een heerlijk dagje.

dinsdag 1 maart
vandaag gaan we boeken voor de dingen die we willen gaan doen. we hebben voor vandaag een safari geboekt en voor morgen gaan we van een soort kabelbaan waar je in ligt, deze gaat 120 km/u !!! na het boeken lekker wezen ontbijten en aan het water gaan liggen. meteen van de glijbanen af geweest zelfs van de waterglijbaan die 50 km/u ging...
snel opfrissen en naar de safari toe! we reden echt een prachtig gebied door waar we  echt super veel dieren hebben gezien: olifant, giraffe, nijlpaard, luipaard, zebra en nog veel meer! De foto's zijn super geworden.
Na de safari zijn we wat gaan eten en erna naar het huisje gegaan.

woensdag 2 maart
jaja! vandaag gaan we van de zip slide. het ging heel goed met de zenuwen tot we met het busje hoger en hoger en hoger gingen... ik vind het al eng om boven op die berg te staan moet je na gaan er met 120 tot 160 km/u er af te gaan 2 kilometer lang! we kregen een harnas aan en daarover een soort zak. ik voelde me net een rups. Judith en ik gingen samen, eerst moest Juud op de verhoging gaan staan en werd vast gemaakt en lag al klaar. Daarna moest ik.. ik werd ook klaar gehangen en we kregen een soort vin tussen onze benen en een bril op. Daarna werden we scheef gehangen,  met mijn klamme handjes en mn mooie geschreeuw gingen we dan!  De eerste 2 seconden was het eng daarna was het zo mooi en gaaf! Helaas duurde het maar 45 seconden tot we weer benden waren. Het was echt super gaaf en zou het zo weer doen!
na dat we weer terug op het park waren zijn we naar het krokodillen park gegaan en heb ik gewoon een baby krokodil vast gehouden!!
nog even lekker wezen zwemmen in de golven en gelegen op het strand met een bak frozen yoghurt!
toch konden we het vandaag niet laten om weer sushi te eten dus hebben we ons lekker volgestopt met sushi! Morgen met lynette op safari en nog geniet van wat er te genieten valt.

donderdag 3 maart
Vandaag mogen we met Lynette en Gerald mee op safari! ik zit bij Gerald samen met Anniek en Lieke. we reden binnen en bij het water stond al meteen een hele grote groep met olifanten en apen. het zag er echt prachtig uit. we hebben ook zebra's en antilopen. De safari die we dinsdag hebben gedaan, hebben we veel meer gezien. we hebben geluncht in het safari gebiet met een super mooi uitzicht! ik heb weer mijn ogen uitgekeken, het was prachtig. Na dat we terug waren van de safari zijn we  weer lekker gaan zwemmen en zonnen aan het water. om 4uur ging het dicht omdat het afgehuurd was voor een pivé feest . Dus zijn we een kijkje gaan nemen bij het cultureledorp. Hier kregen we een stuk te zien met dans en zang over de stammen uit Zuid-Afrika. 
omdat vandaag de laaste dag is dat we hier zijn hadden Lynette en Gareld ons mee uit eten genomen. je kon om dit taras heen zwemmen. het zag er super mooi uit en het eten was super lekker!
Anniek Lieke en ik zijn na het eten nog een keer Door het dolhof gelopen en hebben boven nog een drankje gedaan. Maar dit ging vroeg dicht dus zijn we cocktails gaan drinken in de lounge. Nine en Judith waren later nog bij gekomen en het was gezellig.

vrijdag 4 maart
spullen pakken en gaan. Helaas moeten we vandaag het prachtige resoort verlaten..
Na 3 uur in de auto te hebben gezeten zijn we weer thuis! Alle spullen opgeruimd en de foto's uit gezocht. 
Etienne was nog langs gekomen savonds  om te vragen hoe het was! Hij wilde ook met ons naar een waterpark en hij had nog muziek voor ons op een stickie gezet. Hij is echt lief en doet veel voor ons.

  • 08 Maart 2016 - 16:27

    Gonny:

    Wat 'n geweldige uitstapjes Elvie, even weg van de lieve zorgen om 'jullie kindjes'. Echt bijzonder dat jullie zo goed worden begeleid en ook de uitersten zien 'armoede en luxe'.
    Liefs en dikke kus
    Gonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Elvie

Voor 3 maanden ga ik stagen lopen op een hospice in Zuid-Afrika. Hier komen allemaal kinderen uit de sloppenwijken die besmet zijn met aids of HIV. En ik ga de Kindjes daar de dingen geven die ze nodig hebben! hier kunnen jullie volgen hoe mijn tijd daar is.

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3449

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 03 Mei 2016

Mijn Stage dagen in Viljoenskroon

Landen bezocht: